 |
|
Autor |
Wiadomość |
motomaniak
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Czw 22:18, 22 Lis 2007 |
 |
Jest to sportowy wóz z świetnym wyposażeniem ale o tym nie ma co gadać przejdzmy do silnika.Umieszczone wzdłużnie 5,5L V8 dzięki umieszczonej centralnie śrubowej sprężarce Rootsa i oddziałowi sportowo-tuningowemu Mercedesa - AMG, uzyskał 626KM przy obrotach rzędu 6500 obr/min i momencie obrotowym 780Nm zaczynając od 3250 obr/min. Dzięki supersportowej pięciostopniowej automatycznej skrzyni biegów AMG samochód przyspiesza od 0 do 100km/h w 3,8s. do 200km/h w 10,6s. a do 300km/h w 28,8s. Prędkość maksymalna tego wozu wynosi 336km/h. Samochód ten w 100% spełnia normy czystości spalin Euro, ale raczej nie głośności. Ma wyjątkowo krótkie rury wydechowe, co potęguje hałas, a ich ujście kończy się za przednimi kołami co nawiązuje stylistyką do protoplasty Mercedesa 300SLR. Ma to jedną wadę - po uchyleniu okna czuć zapach niespalonego paliwa. Wloty powietrza także nawiązują do Mercedesa 300 SLR, ponieważ znajdują się z boku.a teraz ciekawostki i dane:Producent DaimlerChrysler
McLaren Automotive
Poprzednik Mercedes 300 SL
Następca 722 SLR
Segment supersamochód
Silniki 5.5 L Supercharged V8
Skrzynia biegów automatyczna
Długość 4656 mm
Szerokość 1908 mm
Wysokość 1261 mm
Masa własna 1768 kg
fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]!MercedesSLR.jpg
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Podobne Aston Martin V12 Vanquish S
Bugatti 16.4 Veyron
Ferrari Enzo
Koenigsegg CCX
Lamborghini Murciélago
McLaren F1
Pagani Zonda
Porsche Carrera GT
Saleen S7
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
 |
szybki men
doświadczony moderator
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany:
Pią 14:34, 23 Lis 2007 |
 |
Według mnie najlepszy i najpiękniejszy samochód mercedesa. Ten samochód ma swój własny styl jednym się podoba a innym nie{większości tak}. Oprócz wspaniałej stylistyki ciekawią mnie OSIąGI tego potwora: od zera do 100 w 3,6 i max prędkość 300km/h.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
ferrarek
Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/10
|
Wysłany:
Czw 23:12, 13 Gru 2007 |
 |
ładny mercedes ale mam pytanie:jakie koszta!!??
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
motomaniak
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Czw 23:17, 13 Gru 2007 |
 |
kosztuje on W USA 1 500 000 zł ,a w Stuttgartcie 2 000 000 zł .Są różne ceny.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
motomaniak
Administrator
Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gryfino
|
Wysłany:
Czw 23:18, 13 Gru 2007 |
 |
Dodaje jeszcze informacje o o tym mercedesie:
Dziadunio z 1951 r. był jednak nieco inny. Odmienny wyraz twarzy. Nie miał „cywilizacyjnej smyczy” w postaci komputerów pokładowych, był obficie niekomfortowy, trudny w prowadzeniu i... wspaniały! Należał do najlepszych kierowców świata – tylko tacy mogli się z nim zmierzyć. Władali nim m.in. Sterling Moss oraz konstruktor auta – Rudolf Uhlenhaut. Czy w pojeździe z XXI wieku zostało coś z pierwowzoru? Czy geny wyczynowca przetrwały? Fot. Mercedes-Benz: Skrót SLR już w latach 50. XX w. elektryzował fanów motoryzacji. Pół wieku później nic się w tej sprawie nie zmieniło.
To, że Mercedes-Benz nawiązuje do swojej legendy – wartej dziś, bagatela, 25 mln euro – jest oczywiste jak grawitacja. Zaświadczają temu zarówno nazwa i design, jak tez technologiczne przeszczepy z Formuły 1. Czasy się jednak zmieniły – więc jak bardzo zmienił się kod SLR?
Srebrna strzała – reaktywacja!
Najszybsze dziecko Mercedesa idzie rodzinnym tropem. Wyglądem nawiązuje do dziadka. Boczne wloty powietrza, rury wydechowe umiejscowione tuż za przednimi kołami (chyba tylko po to, żeby kierowca mógł Fot. Mercedes-Benz: Nieważne czy z przodu, czy z tyłu - Mercedes SLR McLaren wygląda równie intrygująco. poczuć efekt końcowy naciskania na pedał gazu!), unoszone tylne skrzydło i drzwi przymocowane do nadwozia na tyle nietypowo, że sam Salvador Dali by się nie powstydził. To wszystko już było, 50 lat temu, ale teraz jest o niebo lepsze! Dawne niewygody przybrały formę luksusu, pozostając jednocześnie na najwyższym na świecie motoryzacyjnym poziomie. A ten poziom oznacza granice szaleństwa, ale o tym później...
Bryła bardzo intrygująca, niby zwykły Mercedes, a jednak... Przód wzorowany na wyczynowych bolidach, czyli Srebrne Strzały made in F1! Wielki nos z równie wielkim logo, po Fot. Mercedes-Benz: Drzwi otwierane na kształt skrzydeł to znak rozpoznawczy Mercedesa SLR McLaren. bokach podwójne reflektory, a niżej coś na wzór przedniego skrzydła – jak u Kimiego Raikkonena. Całość płaska niczym lekkoatletyczny dysk. Płaskość przodu z czasem przechodzi, w coś na kształt ciągniętego po ziemi, nieco wypełnionego worka. Linia zaczyna grubieć, by zakończyć samochód całkiem pokaźnym zadkiem. Konstrukcja wykonana z włókien węglowych zapewnia bezpieczeństwo na poziomie aut wyczynowych. Wymienna strefa zgniotu, wykonana ze wzmocnionych włóknem węglowym tworzyw sztucznych. Wyzwalane dwustopniowo poduszki powietrzne dla kierowcy i Fot. Mercedes-Benz: Wnętrze jak w luksusowym sedanie, tyle, że materiały leciutkie jak piórko w celu ograniczenia masy pojazdu. pasażera, boczne poduszki oraz dodatkowo poduszki zabezpieczające kolana. Najwyższe osiągi musza iść w parze z najwyższym poziomem bezpieczeństwa!
Bezpieczne szaleństwo!
Bo jak inaczej nazwać ten przewrotny zabieg panów ze Stuttgartu? Otrzymujemy wnętrze jak w luksusowym sedanie, tylko siedzenia są jakby „głębsze”. Do tego mamy świetny system audio, nawigację satelitarną, skórzane obicia – wszystko najwyższej jakości! Nawet kluczyk jest jak w E-klasse. Z tym, że w gąszczu podobnychFot. Mercedes-Benz: Silnik o pojemności 5,5 l rozwija moc 626 KM. Niewielu kierowcom na świecie potrzeba do szczęścia czegoś więcej. mu wyzierać będą trzy chromowane literki – SLR! Po umieszczeniu kluczyka go w stacyjce i uruchomieniu silnika skojarzenia z E-klasse odpłyną nieuchronnie jak kadencja kolejnych rządów! To, co wydobywa się przed nami spod maski budzi respekt. Aby sprawdzić jak bardzo czasy się zmieniły zrobimy małe porównanie: Dziadunio – jednostka 3-litrowa, wnuczek - 5,5 litra. Dziadunio ze swoich ośmiu cylindrów wypracowywał 310 KM, wnuczek ze swoich 12 – dwa razy tyle, bo 626 KM! Pójdźmy dalej: przyspieszenie od 0 – 100 km/h – 7,1 s i 3,8 s! Ale to jeszcze nic... 0 – 200 km/h: Fot. Mercedes-Benz: Mercedes SLR McLaren jest składany ręcznie. Klient otrzymuje produkt najwyższej jakości w cenie...500 tys. euro. legenda 21,8 s, spadkobierca legendy – 11,3 sekundy! Prędkości maksymalne 284 i 334 km/h! Oto dwie najbardziej zaawansowane konstrukcje swoich czasów. Jest jeszcze jedna różnica. SLR-em z lat pięćdziesiątych trzeba było zawładnąć. SLR-em z XXI wieku zawładnie za nas komputer! Seryjne ESP naprawi za nas część błędów o jakie bardzo łatwo, szczególnie, gdy ktoś cierpi na przerost ambicji nad umiejętnościami. Tego w latach pięćdziesiątych niestety nie potrafiono... A może stety?
Ilu kierowców, tyle opinii na to, jak dziś powinno wyglądać prawdziwe wyczynowe auto. Powinno być bezwzględne jak gorąca patelnia, czy mięciutkie jak poduszki z kaczego pierza? Tak czy inaczej – gorąca patelnia owinięta kaczym pierzem wprost ze Stuttgartu kosztuje okrągłe 500 tys. euro!
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
 |
 |
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
| |