Forum www.motoryzacjamp.fora.pl Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 HISTORIA MARKI FERRARI Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
motomaniak
Administrator



Dołączył: 11 Paź 2007
Posty: 62 Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/10
Skąd: Gryfino

PostWysłany: Śro 18:12, 28 Lis 2007 Powrót do góry

Historia Ferrari:

Ferrari od 1929 roku prowadził stajnię wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari i osiągał znaczne sukcesy w wyścigach samochodowych. 1947 - model Ferrari 125 C Sport z silnikiem 1,5 litra V12 (12 cylindrów).
Wozy cywilne Ferrari, produkowane od 1947 roku, znane ze swego wyszukanego stylu z domu Pininfarina, były i są symbolem luksusu. Ferrari korzystał również z designu innych projektantów, a mianowicie byli to Scaglietti, Bertone i Vignale.
Stosunkowo niewielkie silniki 8- i 12-cylindrowe w układzie V, odznaczające się wysokimi osiągami oraz specyficznym brzmieniem, dobre osiągi i piękny wygląd czynią wozy Ferrari obiektem pożądania.
Jednymi z najgroźniejszych i odwiecznych rywali marki Ferrari są produkty Porsche i Lamborghini.
Historia Ferrari
Fabryka Ferrari w Maranello

W 2002 roku, kiedy sytuacja firmy nie miała się najlepiej, Fiat (główny udziałowiec Ferrari) sprzedał 34% akcji bankowi Mediobanza za US$768 mln. We wrześniu 2006 roku Fiat odkupił 29% akcji i obecnie posiada 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo Ferrariego, a pozostałe 5% w 2005 roku odkupił Mubadala Development od banku Mediobanza.

Cała historia rozpoczęła się w Modenie 18 lutego 1898 roku. Wtedy to urodził się Enzo Ferrari. Mały Enzo pragnął zostać wielką gwiazdą opery. Jego marzenia się nie spełniły. Kiedy więc skończył pracować we włoskiej jednostce artyleryjskiej w czasie I Wojny Światowej, zdecydował się robić karierę w innej dziedzinie. W 1918 roku dostał pracę w Turynie jako kierowca testowy. Później przeniósł się do innej firmy w Mediolanie i został kierowcą rajdowym oraz testowym. To było świetne posunięcie w kierunku kariery. Jego rajdowy debiut odbył się w 1919 roku w wyścigu "Parma Berceto". W roku 1920 Enzo przeniósł się do Alfa Romeo, z którą to firmą miał być związany przez następne 20 lat. Był najpierw kierowcą testowym, później rajdowym, asystentem ds. sprzedaży, aż został szefem ekipy rajdowej Alfa Romeo i był nim do 1939 roku. Najważniejszym założeniem firmy była organizacja wyścigów rajdowych.

Historia Firmy Ferrari


To był początek intensywnego rozwoju sportów motorowych. W 1933 roku stworzono rajdowy oddział Alfa Romeo. W 1938 roku Alfa Romeo podejmuje decyzje o powrocie do zawodów samochodowych poprzez stworzenie drużyny wyścigowej. Pragnienie działania na własną rękę powoduje odejście Enzo Ferrari od mediolańskiej firmy i założenie "Auto Avio Costruzioni Ferrari" przy starej siedzibie firmy. Odejście od Alfy Romeo zamyka możliwość stworzenia modelu pod własną nazwą na 4 lata. Ferrari konstruuje więc 8 cylindrowy Spider o pojemności 1,5 l - nazywa go 815 i bierze udział w wyścigu "Tysiąc Mil" w 1940 roku. Ferrari z firmą przeniósł się do Maranello w 1943, podczas II Wojny Światowej, ale w bombardowaniach budynki zostały zniszczone i odbudowano je dopiero w 1946 roku. Firma zmieniła wtedy nazwę na Ferrari, przyjęła za symbol konika, a Enzo Ferrari zaczął projektować i budować swoje pierwsze "Ferrari". 11 maja 1947 r. to dzień debiutu w wyścigach nowo narodzonego Ferrari -model 125 Sport, z 12-cylindrowym silnikiem o pojemności 1500 cm3. Model ten dwa tygodnie później odnosi pierwsze zwycięstwo podczas "Grand Premio" w Rzymie. We wrześniu tego samego roku na Salonie Samochodowym w Turynie Ferrari prezentuje swoje pierwsze modele: małą czteroosobową limuzynę na podwoziu modelu 166 i Barchettę. Rok 1948 jest rokiem pierwszych większych sukcesów Ferrari, gdyż na drogowych wersjach wyścigów osiąga ono bardzo dobre wyniki. W wyścigach "Tysiąc Mil" Ferrari dominuje i zwycięża w "Targa Florio". W 1950 roku Ferrari wchodzi do Formuły 1 i jest w niej obecne bez przerwy do dnia dzisiejszego. Za kierownicą zasiadają wielcy mistrzowie, tacy jak Clay Regazzoni, Gilles Villeneuve, Niki Lauda. W 1960 współwłaścicielem firmy stał się FIAT, a od 1988 roku został się jej głównym udziałowcem (posiada 90% udziałów).

W 1969 roku Enzo Ferrari w związku z rosnącymi wymaganiami rynku podejmuje decyzje o sprzedaniu 50% akcji firmy koncernowi Fiat. W latach siedemdziesiątych rezygnuje także z zawodów sportowych i koncentruje się na Formule 1 zdobywając trzy tytuły mistrza świata. Pod przewodnictwem Enzo Ferrari (1947-8Cool, Ferrari wygrało ok. 5000 wyścigów na całym świecie. Najważniejszymi osiągnięciami Ferrari było zdobycie 9 tytułów mistrzów świata Formuły 1 i 108 zwycięstw w Grand Prix Formuły 1.

Enzo Ferrari zmarł w Modenie 14 sierpnia 1988 roku, ale pozostał legendą we Włoszech, zwłaszcza w rodzinnym mieście, gdzie budował swoje ukochane samochody. Jego portrety wiszą w tym mieście na aptekach, pralniach, garażach. Miejski park nosi jego imię. Jego kierowcy rajdowi mówili, że kocha swoje samochody bardziej niż ich samych. Ferrari nie robił tajemnicy ze swojej pogardy dla ludzi, którzy kolekcjonowali jego samochody jako trofea lub traktowali je jak inwestycje. Enzo często mówił: "Ferrari służy do wyścigów, a nie do tego, żeby stało w garażu".

Mit Ferrari nie gaśnie jednak z odejściem jego założyciela. Nowym prezesem i dyrektorem generalnym zostaje Luca di Montezemolo, który pomimo niesprzyjającej sytuacji, zwiększa inwestycje oraz sprowadza Michaela Schumachera, który w 2000 roku zdobywa mistrzostwo. Począwszy od 1987 roku Ferrari na każde dziesięciolecie firmy wydaje limitowaną wersje bolidu drogowego o najnowszych rozwiązaniach rodem z Formuły 1 i wyścigów samochodowych. W 1997 roku pojawił się model F50, który najlepiej prezentuje osiągnięcia włoskiej firmy w produkcji super sportowych samochodów. Obecnie zakłady Ferrari znajdują się w Modenie i Maranello. W Modenie powstają karoserie, a w Maranello projekty i samochody Formuły 1.

Wciąż dzieło słynnego konstruktora królowało na torach wyścigowych i dawało to duże efekty. Firma stała się samochodową legendą i to bez wydania grosza na reklamy. Stało się to zadziwiająco szybko. Miało jednak swoje przyczyny. Zagorzali zwolennicy zachwycali się nawet wyglądem pod maską. Ferrari wypuszcza na rynek ok.3000 samochodów rocznie. Są one wciąż niewiarygodnie szybkie - osiągają 350 kilometrów na godzinę, oraz wciąż są absurdalnie drogie - około 3 000 000zł za model Enzo. A właściciele firmy wciąż starają się mieć fantazję. Miłość do pięknych rzeczy była jednym z podstawowych założeń konstruktora. O swoich samochodach mówił:


"Samochód Ferrari jest jak piękna kobieta
- zanim się go zdobędzie trzeba go zapragnąć".

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
ferrarek




Dołączył: 13 Gru 2007
Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/10

PostWysłany: Czw 22:52, 13 Gru 2007 Powrót do góry

Nareszcie długo szukałem takiego forum na którym nie tylko peplą o samochodach a i piszą historie marek tych samochodów.Bardzo fajnie że administrator o takim czymś pomyślał, można się z tego dużo dowiedzieć o tej marce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)